Bestelinformatie

Wanneer komt mijn bestelling binnen?

U heeft uw bestelling geplaatst wat gebeurd er dan?

Stap 1.
1 van onze medewerkers bekijkt en verwerkt uw order.
Mochten er vragen zijn over uw order zullen wij met u contact op nemen.

Stap 2.
Uw bestelling zal worden doorgezet naar het magazijn daar zal deze worden gepakt, gecontroleerd en vervolgens aangemeld worden bij PostNL.

Stap 3.
Uw bestelling is klaar voor verzending.
Wij verzenden al onze bestelling met PostNL, Als u uw order voor 17:00 geplaatst heeft ontvangt u uw bestelling de volgende dag.
*Wij streven er naar om dit na te streven, mocht dit niet haalbaar zijn door welke reden dan ook zal een collega u op de hoogte brengen.

Zodra wij uw bestelling meegeven met PostNL ontvangt u een mail met daarin gegevens over uw bestelling. Via PostNL Ontvangt u automatisch een track&trace code via de mail.

Stap 4.
Een PostNL bezorger komt bij u thuis en u ontvangt uw bestelling,
Mocht u nog vragen hebben over uw bestelling of over de producten kunt u contact opnemen.

Bedankt voor uw bestelling.

Welke bezorgmogelijkheden zijn er?

Al onze bestellingen worden verzonden met PostNL via Myparcel.
Door de nauwe samenwerking van deze partijen zijn 98,6% van onze bestellingen de volgende werkdag op hun bestemming.

Via onze PostNL koppeling kunt u kiezen om uw bestelling bij u thuis of een PostNL afhaalpunt te laten bezorgen.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Nadat u bent ingelogd in onze webshop kunt u naar mijn account, vanuit hier kunt u al uw gegevens wijzigen eventueel adressen toevoegen om hier later gebruik van te kunnen maken.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Onderstaande artikelen kunnen niet retour:

  • Gebruikte goederen die niet meer in een verkoopbare staat zijn.
  • Artikelen zonder verpakking.
  • Artikelen die speciaal voor u zijn besteld.

U kunt uw bestelling retourneren samen met uw retourformulier.
Vermeld duidelijk de reden van retourneren.

Stuur het artikel voldoende gefrankeerd naar het onderstaande adres.
Vanrooijdarts
Afdeling retour/garantie
Enkweg 33
6951 BT Dieren

Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen ontvangt u binnen 48 uur een bericht.

Herroepingsprocedure

Bij aankoop van een product(en) heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van reden te ontbinden gedurende 14 werkdagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling. Voordat u overgaat tot terugsturen, dient u eerst contact met ons op te nemen. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht komen de kosten voor terugzending voor uw rekening. Wij zullen het door u betaalde bedrag zo spoedig mogelijk aan u terugbetalen.

Kan ik een bestelling opnieuw plaatsen?

U plaatst een bestelling en er gaat wat mis wat nu?

Bij het plaatsen van een bestelling kan het voorkomen dat het niet helemaal gaat zoals het moet.
Hieronder vindt u mogelijke oorzaken en de bij behoorde oplossingen.

  • Een Ideal storing met de afhandeling van de betaling.
  • Een fout bij het invoeren van het adres. (onbekend/ nieuw adres bij PostNL.)
  • Een technische fout.

Er is een ideal storing bij het afronden van de betaling van uw bestelling?

Het kan voorkomen dat u bij de laatste stap van uw bestelling een foutmelding krijgt of dat de betalingsscherm van iDeal verdwijnt.
Ideal is het meeste gebruikte online betalingssysteem in Nederland en wordt daardoor ook zwaar belast hierdoor het kan voorkomen dat er een fout optreed.
Vrijwel al storingen bij iDeal worden binnen 10 minuten opgelost.
Meestal kunt u de bestelling dan ook direct nogmaals plaatsen.
( Ook kunt u er voor kiezen uw betaling via bankieren over te maken, wij koppelen uw betaling aan uw bestelling zodra wij deze hebben ontvangen.)

Een fout bij het invoeren van uw adres.

Achter de schermen werken wij met een automatisch verzend systeem van PostNL en Myparcel.
Het kan voorkomen dat dit systeem uw adresgegevens niet herkend.
Mocht dat het probleem zijn, raden wij u aan uw adres te mailen naar theovan.rooij@hetnet.nl. Wij zullen vervolgens uw adres handmatig invoeren en controleren.

Een technische fout.

Het kan voorkomen dat er een onbekende technische fout verschijnt.
Mocht dit voorkomen raden wij u aan contact op te nemen via theovan.rooij@hetnet.nl.

Wij zullen vervolgens met u contact opnemen.

Dartborden

Op welke hoogte moet het dartbord? En vanaf welke afstand moet ik gooien?

De officiële afstand is 237 cm dit wordt gemeten vanaf het bord dus meet niet vanaf de muur 237 cm maar meet eerst het dartbord op en tel dit bij de 237 cm als je wel vanuit de muur wilt gaan meten. De hoogte van het dartbord is bepaald op 173 cm het midden dus de Bulls-eye zal op deze hoogte hangen.

Bekijk hier de uitgebreide informatie

Hoe voorkom ik dat het sisal van mijn dartbord gaat slijten?

Hoe voorkom ik dat het sisal van het dartbord aan het slijten is? Dit valt eenvoudig te voorkomen door de dartpijlen regelmatig te slijpen en het dartbord te draaien op basis van 1 uur spelen per dag zul je hem na een week moeten doordraaien om het dartbord in optimale conditie te houden. Het sisal zal sneller slijten als je dit niet doet het sisal zal sneller slijten doordat je steeds op dezelfde vlakken gooit.

Hoelang gaat een dartbord mee?

De kwaliteit van een dartbord is erg belangrijk, ook de hoeveelheid dat het bord gebruikt wordt en de plek waar het dartbord hangt. Een dartbord dat altijd buiten hangt zal bijvoorbeel sneller verslijten dan een dartbord dat binnen hangt. Als de darts niet meer goed in het bord blijven zitten is het bord versleten daarnaast zul je dan ook meer last krijgen van bouncers. Je kunt ook zien dat een dartbord versleten is aan de vele gaten en eventueel bulten in het dartbord.

Dartpijlen

Welke pijlen passen het beste bij mij?

De gemiddelde dartpijl weegt 23 gram. Pijlen beneden de 23 gram worden over het algemeen als lichte pijlen beschouwd, pijlen vanaf 24 gram worden als zwaar beschouwd. Voor een beginnende dartspeler is het verstandig om met 24 gram of zwaarder te beginnen. De pijlen hebben dan de neiging om minder te zwabberen als bij lichte pijlen. Wanneer je een meer ervaren dartspeler wordt en je techniek beter is, kun je lichtere pijlen gaan proberen.

Welke lengte shafts moet ik hebben?

Binnen de dartwereld wordt er veel over de lengte van de shafts gesproken zo passen langere shafs beter bij lichte dartpijlen (tot 23 gram) en korte shafts bij zwaardere dartpijlen. Ook de manier van gooien is belangrijk aangezien het gooien met een boogje neigt naar kortere shafts terwijl als je strakker gooit de langere shafts in het voordeel zijn.

Om hier zelf achter te komen wat jouw ideale shaft lengte is zul je enkele darts moeten gooien heb je veel afzwaaiers heeft dit vermoedelijk te maken met de lengte van de shafts. Om dit te verhelpen kun je jouw huidige set-up aanpassen door kortere of langere shafts te gaan gebruiken.

Hoe lang gaan mijn pijlen mee?

Natuurlijk hangt dit af van meerdere factoren namelijk de gebruikersintensiteit van de pijlen maar ook de kwaliteit van het dartbord waar je op gooit. De punten zullen namelijk sneller slijten bij gebruik van een dartbord van een slechte kwaliteit. Ook het produceren van bouncers zal het slijten van de punten versnellen.

Het is belangrijken dat de punten van een dartpijl met enige regelmaat worden vervangen om zo optimaal te kunnen presteren. Echter vervangen de meeste dartspelers hun pijlen, aangezien nieuwe pijlen vaak meer grip hebben en het is nooit verkeerd om nieuwe pijlen te testen.

Mijn shaft is afgebroken en zit in de barrel, hoe krijg ik hem eruit?

Onder het darten kan het natuurlijk altijd voorkomen dat een van de shafts breekt wanneer je een bouncer hebt of op een andere pijl gooit. Vaak breekt een shaft af op het zwaktste punt dit is het schroefdraad. Het schroefdraad uit de barrel verwijderen is een flinke klus maar kan gedaan worden door het verwarmen van een naald en deze in het plastic te duwen. Daarna kun je het schroefdraad eenvoudig uit de barrel verwijderen door hem te draaien.